Shockwave en Vibratie therapie

Shockwave therapie biedt uitkomst bij langdurig bestaande pijnklachten waardoor er bijvoorbeeld beperkingen zijn in het dagelijks leven of wanneer sporten niet meer gaat. Voor veel mensen is het de dagelijkse praktijk, waarbij blijkt dat de reguliere fysiotherapie de klachten niet kan verhelpen. Zeker niet als er sprake is van kalkafzetting. Shockwave in combinatie met Vibratie therapie kan uitkomst bieden.

De behandeling van Shockwave is erop gericht het weefsel herstel te bevorderen en pijnklachten te bestrijden. De chronische klachten die wij behandelen met radiale shockwave therapie zijn: Schouderklachten (o.a. met verkalkingen), tennis,- en golferselleboog, jumpers,- of runnersknee, hielspoor/fasciitis plantaris, achillespees ontsteking en scheenbeenklachten oftewel shin-splints.

Om afgeleide pijnen en omliggende weefsels zo goed mogelijk te beïnvloeden en te behandelen hebben wij de beschikking over verschillende vormen van Vibratie therapieën die de behandeling van Shockwave complementeren maar die ook in onze andere behandelingen kunnen worden gebruikt, onafhankelijk van de Shockwave.

D-Actor:  De behandeling van trigger points

Triggerpoints zijn kleine contracties (samentrekkingen) in de spieren, in de volksmond ook wel spierknopen genoemd. Het voelt aan als een rijstkorrel of erwt die diep in de spier begraven ligt. Afgeleide pijn is het meest kenmerkende voor een triggerpoint. Oftewel pijn die je voelt op een andere plaats in het lichaam. Elk triggerpoint heeft zijn eigen kenmerkende uitstralingsgebied.

De applicatie van de D-actor technologie bij trigger points zorgt voor een nieuwe therapiebenadering. Het gecombineerde gebruik van radiale Shockwaves en Vibraties verzekert efficiënte en lokale trigger point behandeling, met tevens een activatie van spieren en omliggend bindweefsel als gevolg.

V-Actor: Vibratietherapie

Het gebruik van stimulerende vibraties als (een niet-farmacologische) methode om spierspanning te reduceren en trigger points te elimineren, is een wetenschappelijk erkende therapeutische benadering. Vibratietherapie verbetert de bloed- en lymfecirculatie in het bindweefsel en stimuleert de metabolische (stofwisseling) activiteit.

De zogenaamde V-Actor behandelkop van het shockwave apparaat is ontwikkeld voor het lokaliseren en behandelen van triggerpoints en acupunctuurpunten. Deze V-Actor behandelkop is uitermate geschikt voor het behandelen van myalgieën (spierpijnen) en spierspasmen.

Effecten V-actor

1. Verhoogde doorbloeding. Oftewel:Afvoer van afvalstoffen
  2. Doorbraak “vicieuze cirkel”
  3. Spier ontspanning